Miért érdemes főzni?

A főzés fáradsággal jár. Sokszor talán egyszerűbb a kész ételt megrendelni, mint főzni. Ha pedig nincs nagy gyakorlatunk benne, akkor még nehezebben fogunk hozzá.  Pedig az otthon készült étel többnyire finomabb és egészségesebben el tudjuk készíteni, mint a nagyüzemi változatot. Sok helyen adalékanyagokat, ízfokozókat adnak hozzá, hogy finomabbnak érezzük, de  ezek nélkül is lehet ízletes ételt készíteni.
Sokat tehetünk az egészségünkért, ha otthon készítjük ételeinket. Természetesen ez csak akkor igaz, ha valóban oda is figyelünk arra, hogy mi kerül az asztalra.

Ha otthon főzünk, akkor elég jelentős összeget megspórolhatunk havonta. Ha nem kifejezetten az éttermeket és a kifőzdéket akarod támogatni, akkor nem az ottani személyzet munkáját fizeted meg, hanem magadnak tehetsz félre.Tudom, hogy kisgyerek vagy munka mellett nem mindig könnyű megoldani, de ezt is a napi rutin részévé érdemes tenni. Bár szerintem az is bőven elég, ha két naponta főzünk, még így is elég változatosan lehet étkezni. Senkinek se lesz baja tőle, ha kétszer ugyanazt kell ennie.

Mindenkinek magának kell kialakítani, hogy a nap mely szakába fér bele leginkább a főzés. Mikor kicsik voltak a gyerekeim és itthon voltam velük, akkor délre főztem ebédet. Majd munka mellett ezt a reggeli órákban oldottam meg, mielőtt elindultam volna dolgozni. Vettem egy Zepter fazekat, ami jól tartja a hőt, így délben, mikor az iskolások hazaértek, még meleg volt az étel, melegíteni sem kellett nekik. 
A reggeli főzés szokása jó sokáig tartotta magát nálam.
Később, mikor már dolgozni kezdtek a gyerekeim és korán indultak itthonról, estére tevődött át a főzés, hogy tudjanak magukkal vinni ételt. Bár be kell vallanom, nem mindig sikerül mostanában a rendszeres főzés, időnként veszünk ételt magunknak. De még így is jobb, hogy többnyire egészséges ételt esznek és csak időnként kell a készet megvenni.
Tudom, hogy kisgyerek mellett nem mindig olyan könnyű megoldani a főzést, ne legyen lelkiismeret-furdalásod, ha nem sikerül mindig. De ügyes szervezéssel el lehet érni, hogy legalább  az esetek többségében otthon készült ételt egyen a család.

Még az is lehet, hogyha eddig nem kedvelted különösebben a főzést, kedvet kapsz hozzá. Persze lehet ma már ételt is rendelni, néhányszor én is megtettem, de sosem találtam elég ízletesnek. Ráadásul jobb minőségű ételeket készíthetünk otthon. Jobban tudunk arra is figyelni, hogy elég változatos legyen és sokféle étel szerepeljen a listán.
Nem célszerű csak azokat készíteni, amelyeket jobban szeret a család, hanem érdemes figyelni arra is, hogy egészségesen táplálkozzunk. Lehetőleg mindennap együnk valami zöldségfélét.
Mindig úgy szoktam tervezni, hogy vagy a levesben legyen, vagy főzelék, illetve saláta formájában fogyasszunk valami zöldségfélét.
A zöldségek rosttartalma ráadásul hozzájárul ahhoz is, hogy ne hízzunk el és a bélműködésre is kedvező hatású. Akinek egészen pici babája van és szoptat, annak azért érdemes arra figyelni, hogy ne egyen sokat azokból, amik puffasztanak. Ilyen a bab, a borsó, a lencse és a káposztafélék. Ahogy nő a baba, úgy ehetünk ezekből is egyre többet.
Akkor se érezd magad rosszul, ha nem tudsz vagy szeretsz főzni. Ha megengedhetitek és rendelsz ételt az is rendben van, nem ezen fog múlni valószínűleg a család boldogsága. Azért ebben az esetben is ajánlom, hogy időnként próbálkozzál legalább az egyszerűbb ételekkel, mert a sikerélmény átsegít majd a kezdeti nehézségeken.
Senki sem úgy született, hogy már mindent tudott, hanem sok gyakorlással lehet elérni a jó eredményeket. Én is rontottam el ételeket, nem kell ettől megijedni.
Ha tudunk néhány alapvető dolgot, akkor többféle ételt el tudunk készíteni, akár recept nélkül is.